BEKVÄMLIGHET VARIATION och GOD SMAK

  •  Fri frakt vid köp över 499 kr (ord. 59 kr)
  •  Snabba leveranser (2-4 dagar)
  •  Trygg betalning

 

0
Din varukorg är tom!

Köp- och leveransvillkor
 

Leveransvillkor*

Beställningar

Vi skickar varorna via Postnord och du hämtar ut dem på ditt närmsta ombud.

Har vi varan i lager skickas paketet dagen därpå som beställningen är betald (gjord om du blivit godkänd av Klarna vid beställning). Gäller vardagar. Om vi inte har varan på lager kontaktar vi kunden med leveransbesked via mail. Kunden kan då ta ställning till om beställningen ska ligga kvar eller ändras.

Outlösta paket

Om varan går i retur debiterar vi er returfrakten Om ni vill att vi skickar tillbaka varan en gång till debiterar vi er ytterligare en frakt. Om ni inte vill betala returfrakterna behåller vi varan och pengarna.

 

Normal leveranstid är cirka 3 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Vi skickar beställningar med Postnord. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dagar), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten - detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket. Vid ordervärde överstigande 399 kr bjuder vi på fraktkostnaden.

 

Ångerrätt/Reklamation*

10 dagars ångerrätt gäller endast våra produkter som inte är livsmedel, meddela oss direkt skriftligen om du ångrar ett köp, datum räknas från avsändardatum + 10 dagar.

Enligt överenskommelse med oss, tänk på att ångerrätten inte gäller livsmedel.

Se konsumentverkets hemsida för mer information.

http://www.konsumentverket.se/vara-omraden/tele-tv-och-internet/handla-pa-internet/efter-kop/angerratt/

Ångerrätt Övriga produkter, ej livsmedel.

Vi svarar med returadress och vidare instruktioner.

Skicka tillbaka varan enligt instruktioner

När vi mottagit varan krediterar vi varan, frakt och fakturaavgift krediteras ej (OBS fraktkostnaden betalas av köparen)

Enligt Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Vid alla typer av reklamationer skall Prime kontaktas innan någon produkt skickas tillbaka. Detta görs via vårt kontaktformulär på hemsidan.

Produkter som returneras skall alltid skickas i originalförpackningen för att klara transporten. Prime tar inget ansvar för produkter som inte skickats i originalemballaget!

OBS! Vi tar endast emot returer som är skickade med Företagspaket, inte Postpaket.

 

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

 

Betalningsalternativ

- Klarna
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.

- Faktura
Betalningsvillkor 10 dagar. När du väljer att betala mot faktura görs en kreditupplysning på ditt person- eller organisationsnummer. Leverans sker till den adress som finns registrerad såsom folkbokföringsadress. Betalningsvillkor är 10 dagar netto. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 2% per månad från förfallodagen. Vid påminnelse debiterar lagstadgad påminnelseavgift på 50 kr. Vid beställning mot faktura måste beställaren vara minst 18 år.

- Postförskott
Du handlar mot traditionellt postförskott och betalar när du hämtar varorna.

- Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgironummer. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via e-post hur du går tillväga. Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning.

 

Minimiorder

Minimiorder är 399 kr inklusive moms.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Reservationer

Vi reserverar oss för ev. felaktigheter i information och priser avseende produkter vi säljer. Vi reserverar oss för ändrade pris/sortiment/tillgång av de produkter tillhandahåller. Vi reserverar oss för slutförsäljning på kampanjprodukter och leveransproblem som vi inte kan påverka.

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen